Egyiptomi déli búvárszafari

Egyiptomi déli búvárszafari

Idén június második felében Egyiptom felé vesszük az irányt.

A túra tervezett időpontja: Június 21-étől június 28-áig

Úti terv:

Repülő út vasárnapi charter járattal.

Transzfer a reptérről a kikötőbe, a hajón kipakolás,kabinok elfoglalása.

Hajótúra vasárnaptól péntekig délutánig tart.

Miután kikötöttünk az éjszakánkat egy Hurghadai szállodában töltjük.

Szombaton fakultatív programok közül választhatunk, a legnépszerűbbek között van a sivatagi oázislátogatás quad szafarival összekötve.

Ezen kívül lesz még lehetőségünk vásárolni, nézelődni is.

A repülőgép indulásától függően előfordulhat,hogy még egy éjszakát szállodában töltünk.

Transzfer a reptérre

Visszaút charter járattal.

Mivel Egyiptom a főszezonban is kiemelt célpont, már most elkezdjük a túra szervezését. A cél egy baráti társosággal eltöltött remek hét, ahol egy szafari keretei között teljesen a  Brother’s szigetekig meghódítjuk a Vörös Tenger déli részét. mely felöleli a legváltozatosabb merülőhelyek javát.

A tervezett útvonalon elérhetünk elképesztően szép merülő helyeket.

Mit látunk majd ?

Garantáltan gyönyörű korall mezőket sok-sok hallal, delfineket, teknősöket és egíy kis szerencsével a déli részre jellemző dugong, vagy esetleg cápa is előfordulhat a merülőhelyek élővilágában.

Ezt a remek hetet Star Jet nevű minden igényt kielégítő szafarihajó fedélzetén fogjuk eltölteni:

Hajó neve Star Jet
Hossza 35m
Szélessége 8.5m
Kabinok Összesen 13 kétágyas van a hajón. Minden kabinban van légkondi, minibár és saját fürdőszoba.
Légkondicionálás Kabinokban és szalonban.
Szalon Étkező és bár, TV, DVD, Stereo.
Motor 2 X 750LE Caterpilars
Generator 2 X 60KW
Kompresszor 2 X Coltrisub 190 l/min
Édesvíz 25 tonna
Üzemanyag 14 tonna
Búvárfelszerelés 12 literes alumínium palackok (DIN + INT), ólom, Nitrox
Gumicsónak 2 X 25LE
Navigációs és Biztonsági Felszerelések radar, GPS, Echo Sounder, iránytű, IPERB, VHF, műholdas telefon, 2 X oxigén cilinder, 2 X mentőcsónak, mentőmellény, poroltó
Nemzeti Parkokhoz Engedély  van

Pár kép a hajóról:

A túra részvételi díja: 990 €

Ez az ár tartalmazza az út költségét beleértve a repülőjegyet, illetéket, kerozin pótlékot, és a hajótúrát all inclusive ellátással(a szeszes italok ezalól kivételek)

Egy éjszaka szállást hotelben a hazaindulás előtti napon.

Az ár nem tartalmazza:

A biztosítást(DAN ajánlott)

Az Egyiptomi vízumot 25 USD

Extra csomag felárat, ha nem férsz bele a súlyhatárba

A Baksist (borravaló)

A Nitrox töltési felárat amennyiben nem levegővel merülsz

Továbbá, ha a helyszínen kitaláljuk és megszavazzuk az esetleges nemzeti park belépőket (ez jelenthet egy 30-50 € extra költséget)

Az, hogy hányat merülsz a túrán,az csak tőled és a nitrogen telítettségedtől függ (akár 4-et is merülhetsz naponta). A túrán vezetett merüléseken vehetsz részt. Mivel több hivatásos is lesz a hajón így több kisebb csoport összeállítására is lesz lehetőségünk igények és képzettségi szint szerint.

Az élvezetes biztonságos merülés így még jobban garantált.

A megfelelő végzettséggel rendelkező búvárok Nitroxal is merülhetnek , ami segít majd megbirkózni a nitrogén felhalmozódással (legyőzzük a búvárbolhát.) :)

 

 

A túrára minimum 15 merüléssel rendelkező búvárok jelentkezését várjuk, az alábbi specialitások megléte (boat, wreck, night, deep) szintén fontos mivel ezekre szükség lesz.

A túra indulásáig még közel két hónapunk van, így igény szerint a tanfolyamok elméleti részét még itthon elkezdheted és lehetőséged lesz a túrán befejezni azokat a Vörös Tenger színpompás környezetében.

Ha ilyen jellegű igényed van kérlek jelezd nekünk.

A töltött palack, az ólom és a merülés vezetés költségét szintén tartalmazza a túra részvételi díja.

Felszerelés bérlésében a szokásos kondíciókkal tudunk nektek segíteni.

Ha hiányzik valamilyen felszerelésed most egyedi 15% kedvezménnyel segítünk neked megvásárolni a Sea-Watch Búvár áruházban.

http://www.seawatch.hu

Mint tudjátok a biztonságos, magabiztos, élvezetes merülés alapja a saját jól karbantartott búvárfelszerelés.

Opcionális lehetőségek a túra során: 

SSI Specialitások megszerzése, tapasztalati merülések,

Kísérőknek próba merülés,

Full Face maszk kipróbálása akár víz alatti kommunikációs egységgel.

Tervezett merülőhelyek:

  • Shaab el Gadir, Shaab Sharm, Shaab Sharm (éjszakai merülés)
  • Sattayah (Dolphin house) (3), Sattayah (éjszakai merülés)
  • Shaab Maksour, El Malahy, Claudia or Heaven, Claudia or Heaven
  • Abu Galawa, Selenyat, Selenyat, El Dahra (éjszakai merülés)
  • Gota el Sharm, El Ghadír or Habili el Ghadir, Habili Marsa Alam,Marsa Alam (éjszakai merülés) Elphinstone (2)

A roncsokat kedvelő búvároknak sem lesz oka panaszra, mert a Salem Express nevű hajóroncsot is útba ejtjük, melynek történetéről az alábbiakban olvashattok:

A Salem Express története:

A nagyon szép építésű, 100 méter hosszú és 1105 bruttó regiszter tonna vízkiszorítású utas- és járműszállító kompot egy francia hajózási társaság építtette 1976-ban. Akkor még a hajót Fred Scamaroni néven bocsátották vízre, majd később, több alkalommal is átnevezték. Először Nuits Saint George, majd Lord Sinai, később az Al Tahra névre, és végül 1980-ban, mikor egyiptomi tulajdonba került, akkor lett a neve Salem Express. A hajó először a Földközi-tengeren teljesített szolgálatot, majd az alexandriai kikötőből kiindulva elsősorban az észak-afrikai és közel-keleti arab országok tengeri utasforgalmában vett részt.

Hassan Moro, a Salem Express kapitánya, tapasztalt hajózónak számított. Az egyiptomi tengerészeti akadémián végzett és a Samatour Hajózási Társaságnál kezdett dolgozni. 1988-tól egészen utolsó útjáig ő irányította a Salem Express-t.

1991. decemberében a szaúd-arábiai Jeddah kikötőből hazafelé tartó mekkai zarándokokat vett a hajó a fedélzetére. Hivatalos adatok szerint a komp 578 utast szállított és 72 fő személyzet tartózkodott a fedélzeten. Keleti szokás szerint ennek ellenére a hajó természetesen jóval zsúfoltabb volt és nem hivatalos adatok szerint több mint 1000 utas tartózkodott a fedélzeten Port Safaga felé. December 16.-án éjfél után, alig 17 km-re a végcéltól, Moro kapitány úgy döntött, hogy lerövidíti a hazai kikötőbe vezető utat. Bevett szokás volt a Hyndman Reef és a viszonylag közeli Abu Kefan közötti csatornán áthajózva nyerni néhány kilométert mintsem a lényegesen hosszabb ideig tartó, ám az alattomos korallzátonyokat elkerülő, kijelölt útvonalon megközelíteni a safagai kikötőt. Moro kapitány többször is vezette át már a Salem Express-t a Hyndman zátony csatornáján, így nagyjából két óra hajózást megspórolva.

A katasztrófa napján azonban szokatlanul erős volt az áramlás a csatornában. A lecsökkentett sebesség miatt a hajó észrevétlenül a Hyndman zátony déli, igen sekély korallplatós vége felé sodródott. Sajnos ahhoz még mindig elég gyorsan haladt a komp, hogy a téves navigáció miatt az orr-része túl nagy erővel ütközzön a zátonynak. A becsapódás ereje közel 10 méteres léket ütött a hajóorr baloldalán. Ennél sokkal nagyobb baj volt azonban, hogy az ütközés miatt a járművek beállását szolgáló hátsó rámpa lenyílt. A léken és a kinyílt rámpán át percek alatt sok ezer liter tengervíz zúdult a hajótér belsejébe. Emiatt a komp menthetetlenül megdőlt és jobb oldalára fordulva, kevesebb, mint 20 perc alatt elsüllyedt.

A szerencsétlen utasok többségét álmában érte a katasztrófa. A Salem Express olyan gyorsan süllyedt el, hogy sok ember el sem tudta hagyni a kabinját, vagy a belső tereket, mielőtt azok felteltek volna vízzel. Az áldozatok száma elérte a 690 főt. A mentés igen rosszul szervezett és kapkodó volt, ami miatt a süllyedő hajót már elhagyott utasok közül is sokan a háborgó tengerbe vesztek. A szerencsés túlélők csak alig 180-an voltak.A következő napokban még számtalan holttest bukkant fel a hajó körül és attól jóval távolabb is. Emiatt az egyiptomi haditengerészet megtiltott minden fajta tevékenységet a közelben, ezzel évekig nyugalmat hagyva a még most is hajó mélyebb belsejében rekedt közel 300 vízbefúlt áldozatnak.

A Salem Express merülése mindenkiben, aki ismeri a történetét, mély nyomot hagy, hiszen a roncs ma is kegyeleti hely.A hátsó rámpa, melynek lenyílása nagymértékben hozzájárult a katasztrófához, a süllyedés közben visszacsukódott, de nem záródott be, csak a tehetetlensége tartotta csukva sok éven át. A nagyobb hullámzásban ott merülő búvárok hallhatták az ajtó mozgásából adódó nyikorgást is, az arra érzékenyek számára tovább növelve a hely amúgy is nyomasztó hangulatát. Majd 2008 tavaszán egy több napig tartó vihar olyan erővel ostromolta a roncsot, hogy a rámpa leszakadt a hajóról, ezzel könnyű bejárást engedve a búvárok számára a raktérbe.

Dive Centerünk tevékenységi köréből adódóan nem foglalkozik utazásszervezéssel, minden a túrával kapcsolatos engedélyköteles tevékenységet utazási iroda partnereinken keresztül intézünk.

Amennyiben csatlakoznál hozzánk ezen a kalandosnak ígérkező búvártúrán,várjuk jelentkezésedet itt az elérhetőségeinken.

Az Aquatic Dive Center csapata


Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Írja be a helyes választ: *

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>